четвртак, 11. новембар 2010.

feng shui crtice

Sve je to zbog putovanja koje traje dugo

Žale se neki ljudi da sam (previše) stroga...
Možda je to zbog toga što sam prešla dug put do mesta na kome se trenutno nalazim.
Naime, do 2004., kada sam prvi put otišla u Singapore, nisam bila svesna toga koliko je ono što mi na zapadu kolokvijalno nazivamo Feng Shui-jem zapravo mešavina malo autentičnog, tradicionalnog znanja i i mnogo zapadnjačke interpretacije i nadanja.
U međuvremenu sam mnogo naučila o tradicionalnom kineskom Feng Shuiju, i uprkos želji da samo idem dalje, očigledno je da s vremena na vreme moram da se vraćam unazad i da tamo zastanem. Da bih ukazala na potrebu da se razdvoje kolokvijalno i autentično, kao i na razliku koja postoji između istrgnute slike i celovitog pristupa.
Problem je što sam se jako izmestila, dok je sve ostalo ovde nastavilo da stoji na istom mestu. Ok, ljudi, Lillian Too je uspešna žena i moguće veliki pisac i zaista je mnogo doprinela upoznavanju sveta sa Feng Shuijem. Međutim, ona (uprkos tome što je edukovana u klasični kineski Feng Shui) i dalje ne naglašava razliku između sistema koji se naziva klasični kineski Feng Shui i verovanja običnog naroda.
Mogu samo da pretpostavim, jer nisam na njenom mestu, da je mašinerija uzela pod svoje i da ona, na mestu na kome je, ne može drugačije. Da nije isplativo. I nemam ništa protiv njenog Feng Shui Mega Mall-a, čak sam i obišla jedan Feng Shui Diznilend, ali treba praviti razliku između laičkog Feng Shuija i klasičnog kineskog.
Laički se ne oslanja skoro ni na šta, dok se klasični bazira na tzv. Klasicima.
Laički se može naučiti iz knjiga, klasični kineski mora od majstora.
Laički se brzo uči, klasični se uči godinama.
Laički ’’radi’’ sa istrgnutom slikom, klasični radi sa celovitom.
U laičkom, teži se efektima i brzim rezultatima, dok se u praksi klasičnog insistira na dugoročnoj dobrobiti klijenta.
Laici u praksu mešaju svoja verovanja i ubeđenja, misleći da je dovoljno da se nekome želi dobro, pa da se to i ostvari.
U klasičnom FS, maksimum se postiže samo u odnosu na mogućnosti prostora/lokacije, i više od toga ne može.
Putovanje u zemlju Realniju na ovim prostorima traje dugo.
I nisam stroga, samo se nekada BAŠ umorim.

Нема коментара:

Постави коментар