петак, 4. септембар 2009.

Uvod u TKM /tradicionalnu kinesku medicinu/
U jednom od prošlih postova, obećala sam da ću pisati o tradicionalnoj kineskoj medicini.
U samom početku želim da razjasnim da ja nisam ’’stručno lice’’, već da mi je TKM hobi, uz moju delatnost.
Zato će stvari o kojima ću pisati biti uglavnom neki bazični koncepti i opšte preporuke, iako ću povremeno deliti sa vama saznanja i o nekim preparatima. Kao što sam to učinila u novoj ’’Sensi’’, u tekstu ’’Fantastična četvorka’’.

Pisani istorijski podaci o TKM stariji su od 2000 godina, a veruje se da koreni ove discipline sežu unazad i više od 5000 godina. Predanja govore  tome da se osnove TKM mogu pripisati trojici mističnih vladara: Fu Xi-ju, Shen Nong-u i Huang Di-ju. Prvi pisani dokument o kineskoj tradicionalnoj medicini jeste Nei Jing, knjiga interne medicine Žutog cara, koja je ujedno i najstariji medicinski tekst na svetu. Istoričari nastanak ove knjige smeštaju u interval izmedju 800. i 200. godine  p.n.e.  Ova knjiga je jedan veliki zbornik osnova i teorija kineske medicine i u njoj su sistematizovani, kako teorije medicine, tako i iskustva u lečenju. Ovde se , kroz razgovore Žutog cara i njegovog ministra Bo-a prikazuju yin i yang, teorije meridijana, a govori se i o prevenciji, dijagnostičkim metodama, patologiji i patogenim faktorima iz spoljašnje sredine koji uzrokuju bolesti, zatim o akupunkturi i moksibustiji, tuina masaži, itd. 

Нема коментара:

Постави коментар